Retards amb propòsit
Marta va pujar al metro de la Línia 3 al centre de Barcelona per anar a una entrevista de feina a una empresa propera al final de la línia. Tot i que estava nerviosa per l'entrevista, es va sentir alleujada en entrar al vagó amb aire condicionat en un dia calorós d'estiu.
Però a mesura que el metro avançava cap al final de la línia, va començar a sentir-se cada cop més ansiosa. Havia sentit a parlar dels retards freqüents a la Línia 3 i temia arribar tard a la seva entrevista.
Tot i això, just quan estava a punt de desesperar-se, el conductor del metro va anunciar que s'estaven fent feines de manteniment a les vies i que hi hauria un retard en l'arribada a l'última estació. Tot i que això la va fer encara més ansiosa, també va entendre que era necessari per garantir la seguretat del servei.
Finalment, després d'una espera llarga, va arribar al seu destí. Tot i que havia arribat tard, l'empresa va apreciar que havia trucat per informar del seu retard i li van permetre fer l'entrevista. Sorprenentment, li van oferir la feina poc després.
La Marta va aprendre que, de vegades, fins i tot els retards en el transport poden tenir un propòsit i que és important tenir paciència i comprensió. També va aprendre que ser honesta i comunicativa pot marcar la diferència en situacions estressants.