Un dia històric

CALIMERO

A la parada de la Gran Via hi havia molta gent esperant l’autobús perquè no en passava ni un des de feia estona.  Hi havia més cotxes del que era habitual a aquella hora, de fet tot estava col·lapsat, la Gran Via, Lepant, Marina... Què estava passant?


Totes les persones que esperaven l'autobús, com jo, també ho trobaven estrany però no tenien cap explicació.  


A la parada cada cop hi havia més gent  però seguia sense passar-ne cap.


Quan ja perdíem l’esperança en van passar cinc de seguits, un darrere l’altre, de totes les línies.  Vaig pujar al 7 i em va estranyar que el conductor no portés  l’uniforme de TMB, però ens va desitjar a tots que tinguéssim un bon dia, perquè la ciutadania i els autobusos serien protagonistes d’un dia històric.


Un dia històric? Semblava  una broma, amb els carrers atapeïts de cotxes i motos, que ni es movien de tants com n’hi havia.  També estaven ocupats els carrils bus.


Banderoles i rètols feien referència a aquell dia històric.


Aquell caos no era normal. No avançàvem gens. Alguns viatgers posaven la ràdio  a la recerca de notícies, però només deien que hi havia més tràfic de l'habitual, que havien entrat a Barcelona milers de cotxes per ocupar els carrers.


-  Atenció, un moment d’atenció si us plau  – van dir per megafonia-  Bon dia, avui és un dia històric. En aquests moments, tots els canals de  de comunicació i d’emergències del país difonen de manera simultània  el missatge següent: L’Associació de Conductors i Transportistes Emprenyats,    que entren i surten de Barcelona cada dia per anar a treballar, ha organitzat un bus turístic per a les autoritats. Ja es troba a la plaça Sant Jaume el model  ACLO 410 de dos pisos i s’ha convidat  els nostres polítics a pujar-hi de manera forçosa.  La ruta comprèn una volta completa a les Rondes, amb sortides a Gran Via, Diagonal i Via Augusta , sense utilitzar cap carril bus perquè avui és un dia històric i s’han suprimit tots. Es convida  la ciutadania a participar-hi , sortint  al carrer per veure aquest bus de TMB dels anys 50, veritable  peça de museu, i aplaudir la comitiva. Es preveu que el desplaçament sigui lent perquè tothom pugui gaudir d’aquesta rua. El bus anirà acompanyat de furgonetes i camions que faran demostracions de càrrega i descàrrega en situacions límit i de milers de cotxes que ocuparan els carrers.


A la tarda el bus es desplaçarà a la B30 en un viatge d’anada i tornada des de Martorell a Granollers, en hora punta,  que també es preveu històric.


I ja per acabar, al vespre tindrà lloc una recepció a  les cotxeres de TMB a les  autoritats  i als  conductors d’autobús que avui participen en aquesta celebració , amb la presència de la cúpula de l’Associació i una banda de música. 


Aquesta jornada reivindicativa, sostenible , transversal i inclusiva , tan pròpia d’una economia circular, es repetirà cada mes  fins que  no es construeixin còmodes  parkings  dissuasius  a les entrades de Barcelona,  s’allargui el metro per tota la corona metropolitana i no quedi ni un sol  jersei a la via pública.


Donem les gràcies per endavant  a tota la ciutadania que de ben segur compartirà sinèrgies molt positives al llarg de tota la jornada,  i de manera especial a TMB,  ja que sense la seva col·laboració aquest dia històric no seria possible. 


Quan es va acabar la connexió, a l’autobús regnava el silenci entre les cares d’estupor dels passatgers, però de cop,  de tots els cotxes que ocupaven els carrers, van començar a sonar botzines.

T'ha agradat? Pots compartir-lo!