L'eslògan
La gran oportunitat havia arribat. Des que en Marc treballava a l'agència, feia un any, no li havien demanat cap col·laboració rellevant. Per aquesta situació, Lluís no treballava amb l'alegria dels primers dies quan havia començat a l'agència. Però ara que el director creatiu s'havia posat malalt, li havien passat a ell la campanya. Tenia una setmana per a trobar una proposta que permetés desenvolupar tota una estratègia de comunicació per a incentivar l'ús del metro a Barcelona. Però ell no havia utilitzat mai el transport públic a Barcelona. L'autobús escolar diàriament, això sí, i també en alguna excursió, tot quan era petit. Però a part del tren, l'avió o un taxi esporàdicament, res. Ni bus ni metro. Des que tenia 16 anys que anava amb moto a l'institut i a la universitat. Des dels 20 que tenia cotxe per al cap de setmana i, quan plovia, era dels molts que omplien els carrers de la ciutat amb el seu cotxe, sense que li importés donar vint voltes per trobar aparcament. No sabia, per tant, dels avantatges d'utilitzar aquest tren que anava per les entranyes de la ciutat, recollint i dipositant en cada parada milers de passatgers.
Ja està, va pensar, li ho preguntaria al 'Xat GPT'. Va obrir el portàtil i va teclejar: "Enumerar els avantatges d'usar el metro a Barcelona". En uns segon el xat va respondre: "Per descomptat! Usar el metro de Barcelona té molts avantatges, aquí te'n presento algunes. Cobertura: El metro de Barcelona té una àmplia cobertura de la ciutat, amb més de 160 estacions distribuïdes en 12 línies. Això significa que pots arribar a pràcticament qualsevol part de la ciutat usant el metro. Velocitat: El metro és una forma ràpida de moure's per la ciutat. Les línies tenen freqüències de pas d'entre 3 i 5 minuts durant les hores punta, cosa que significa que no hauràs d'esperar gaire estona per pujar en un tren. A més, el metro pot ser més ràpid que els autobusos i altres mitjans de transport en el trànsit de la ciutat." I seguien uns paràgrafs més parlant de comoditat, seguretat, economia, medi ambient, ...
Eren molts avantatges i bastant obvis, d'aquí no en trauria res sorprenent per a una campanya de publicitat rellevant. Va tornar-ho a provar i li va demanar al xat: "Resumeix tots aquests avantatges en una sola frase publicitària" De seguida va obtenir la resposta: "Descobreix Barcelona de manera còmoda, ràpida i sostenible amb el metro, una opció econòmica i segura que cobreix tota la ciutat."
Però ell no era cap turista que hagués de descobrir la ciutat per la qual portava desplaçant-se anys, amb la seva moto, en el caos del trànsit rodat. Ja havia respirat prou pol·lució i havia tingut alguns accidents que, en ser lleus, no li havien llevat l'hàbit de continuar contaminant la ciutat amb els seus vehicles. Així que va prendre una determinació: aquesta mateixa tarda tornaria a casa amb el metro, el provaria personalment. I, com que deixaria la moto en el treball, l'endemà al matí tornaria a agafar el metro des de casa fins a l'agència.
Uns mesos després, en el treball Marc era una altra persona. Des que s'havia llançat la campanya que ell va signar com a responsable creatiu, estava alegre i feliç. I és que cada dia, quan agafava el metro, veia els anuncis amb el seu eslògan: "Somriu. Vas amb Metro"
Havia passat gairebé un any quan la guàrdia urbana va col·locar un adhesiu a la moto d'en Marc avisant de la seva retirada per considerar-la un 'vehicle abandonat'. Més aviat oblidada pel seu propietari, en realitat.